Vi är svenska fans allihopa!

12 juni 2008 - Enschede, Nederland

Hej hej!

Zoals de meesten van jullie al wel door hadden (voor sommigen onverwachts = erg grappige reacties) was ik afgelopen weekend even in Enschede. Raar hoor, om zomaar ineens van m'n ene leventje naar m'n andere leventje te vliegen. Maar wel erg genoten: uit eten met zus, borrelen met Buitenwesten, stappen, Rijks afstuderen, bbq, stappen, lunchen in de stad met pa en ma, jarig zijn samen met Lon op het terras, verjaardag van Lon, zondag met Rijk naar het park en wederom het terras, naar de Geus met Arjen, Thiel'n en Tinus en maandag alweer naar huis. Lastig om met dit vakantiegevoel weer aan de slag te gaan...

De terugreis was erg hectisch: door vertraging van de trein en staking van de bus net vijf minuten op tijd ingecheckt. Door half uur vertraging van het vliegtuig net de bus in Zweden kunnen halen. Daarna had de trein in Zweden nog eens vertraging. But I made it!

Het is alweer een poos geleden dat ik wat op de blog heb geschreven, daarom maar even terug in de tijd: Maandag 25 mei was ik lekker wat aant eten met een paar andere exchange students toen ik hoorde dat er vrijdag een examen Zweeds was. Ik keek even in het boek en dacht dat ik dat wel aankon. Dus heb ik meteen de Zweedse docenten gemaild, en ik kon meedoen. Hoewel het nu nog steeds niet zeker is of ik punten ervoor krijg. Het examen was best makkelijk: 9.5! Hopelijk kan ik dit nu op m'n masterlijst bijschrijven.

Het weekend daarop weer naar Stockholm geweest. Eerst naar het biologisch historisch museum waar ze 3D films lieten zien. Best raar als er een diepzeemonster op je af komt zwemmen! 's Avonds na een lange wandeling aangekomen op onze slaapplek; een bos ergens in Stockholm. Om half twaalf nog even de bbq aangeslingerd en daarna lekker in het gras liggen pitten. Voor Ling, de chinees, was het de eerste keer camperen ooit. Hij vond het niet zo leuk omdat we eerst veel te ver gelopen hebben en hij het toen erg koud had 's nachts: 'Why are you acting like homeless people?'

Zondags op ons gemakje wakker geworden en ontbeten in de zon. Daarna het dansmuseum bezocht en lekker in Stockholm geslenterd: oude straatjes, järnpojken (de ijzeren jongen), terrasjes (cheesecake eten voor Rijks verjaardag), winkeltjes en lekker weer!

Deze week een tennistoernooitje gehad. Twee wedstrijden gewonnen en daarna verloren. Het was erg leuk, ik leer de tennistermen in het zweeds al aardig. En na de wedstrijden nog even stoom afblazen in de sauna! Verder natuurlijk voetbal gekeken: Zweden - Griekenland. Trieste wedstrijd, maar gelukkig heeft Zweden gewonnen. Leuk om het eens van de andere kant te bekijken en te realiseren dat de Nederlanders totaal gek zijn geworden wat voetbal betreft.

En verder heb ik deze week een brief in het Zweeds gekregen van een anonieme schrijver, oei spannend! Het moet iemand uit Nederland zijn, gezien de Nederlandse postzegel. Ik dacht aan Anne, want de stempel op de postzegel was uit Zwolle. Maar in de brief stond ook dat ik niet terug mocht schrijven in het Zweeds, dus Anne viel af. Ook stond in de brief dat de schrijver deze zomer naar Zeeland gaat. Gelukkig heeft m'n moeder net aan me verteld dat Gera & Jan en Jan & Greetje misschien deze zomer in Zeeland zijn. Gezien het handschrift van de envelop en het handschrift van een vorig kaartje moet het haast Gera wel zijn. Echt super bedankt. Wat een werk om dat allemaal uit te zoeken!

Ook andere kaartjesschrijvers, sms-stuurders en kadootjes-gevers: Tack så mycket!

1. Linda:
    13 juni 2008
    He Anke!
    Das grappig...Bienke, Manon en ik waren zaterdagavond ook aan het stappen in Enschede. Jammer dat we je niet gezien hebben:) hadden we je verjaardag ff kunnen vieren.
    Naja ciau!!
  2. Nienke:
    16 juni 2008
    He blonde mutz!
    ik feliciteer je ook maar fftjes, btje laat, maar ik was het weekend op Jungle Trail. (goed excuus he)
    Maar goed, heb je een leuke verjaardag gehad? Wel lekker om zo maar ff terug te kunnen naar NL, ook al is dat ook wel weer raar.
    meid, ik hoop snel weer vna je te horen!
    kus Nienke
  3. Bio:
    16 juni 2008
    Hee Ankie!

Inderdaad een verrassing om je in Nederland te zien :)

Volgens mij vermaak je je daar uitstekend. Geniet er nog ff van!

Heb je nog vee h**ren ballen geslagen tijdens de zweedse tennis wedstrijden? ;)

Bio x