de eerste dagen overleefd

25 april 2008 - Västerås, Zweden

Hejsan,

zaterdagmiddag 19 april rond een uur of vier kwam ik aan op het treinstation van Västerås. Daar werd ik opgehaald door Maria Lindén, m'n stagebeleider, die me meteen een rondleiding op de universiteit heeft gegeven. Daarna zijn we samen naar m'n appartement gegaan op de tiende verdieping, super uitzicht! Helaas, was het appartement niet geheel compleet. Ik had bijvoorbeeld wel een bed maar geen deken of kussen. Ik had wel twee kookplaatjes maar geen pannen. Omdat Maria niet vond dat ik op zaterdagavond in de situatie 'starving to death' zou zijn, heeft ze me meegenomen naar de Coop. Niet zo één die we op de campus hebben maar meer een soort van warenhuis inclusief eten. (de IKEA zou om 5 u sluiten...)

's Nachts heel lang geslapen om alle nieuwe indrukken even te verwerken en de volgende dag met de andere studenten die bij mij op de gang wonen een zweeds spel gespeeld. Iets met stokken gooien en koningen ofzo. 's Avonds was er nog een German Food Party, ook gezellig.

Maandag zag er ongeveer zo uit: aan veel mensen voorgesteld worden, veel projecten bekijken waar ik aan mee kan doen, international office bezoeken waar de studentenkaart natuurlijk niet geregeld is, internet fiksen in m'n appartement in een ander deel van de stad, door naar de studentenhuisvesting om contract te tekenen, klusjesman bellen omdat de badkamer stinkt en de wastafel niet doorloopt, twee fietsemakers bezoeken voor een fiets (natuurlijk niets schappelijks). Kortom, helemaal naar de klote na één dagje.

Eigenlijk zag de hele week er zo ongeveer uit. Gister tussen de middag naar het meer geweest om te lunchen met zo'n 15 internationale studenten, super leuk. Vanavond lekker stappen down town en morgen een dinner party in een andere studentenflat.

Mijn opdracht die ik uiteindelijk gekozen heb is het bouwen van een EOG-opstelling: welke elektroden, versterkers, filters, microprocessor enz tot en met een protocol zodat ze ermee kunnen meten.

Tot zover,

ik ga maar even in de kelder kijken naar m'n was, het is tenslotte laundry-time!

Vi ses!

Anke

PS: Voor de mensen die me eventueel willen bezoeken (laatste twee weken van juli zijn ook nog niet bezet, dus voor vakanties in Zweden roept u maar...):

Anke de Ruiter
Gunnilbogatan 2 (PAR-1001)
723 40 Västerås
Sverige

1. anne:
    26 april 2008
    Hey meid,
    Heb je net gemaild voor je adres, maar zie em al staan! Je lijkt al een beetje in te komen en van alles te regelen, dus dat is een goed teken! Ik hoop dat je echt een super tijd tegemoed gaat, zal vaak aan je denken! Succes met alles!
    X Anne
  2. Nienke:
    28 april 2008
    hee meisje,
    veel geregel dus de eerste week!
    ik ben nu in La Paz, echt een wereldstad! (veel te groot) Maar goed, het is hier wel lekker warm! hoes dat bij jou?
    we bellen!
    kus nienke
  3. Nico:
    30 april 2008
    Ha Anke!

Jij zit in hetzelfde appartementencomplex als waar ik 2 jaar geleden heb gezeten!! Echt grappig.
    Ik zat alleen op de 11e verdieping en de lift gaf nogal vaak problemen.
    De verhalen dat dingen niet zijn geregeld komen me erg bekend voor :D
    Veel succes met je project en mocht je nog tips willen hebben kun je me altijd mailen natuurlijk :D

Dikke kus,
    Nicolien